Аз обичам кафето и то обича мен!
Кафето е от малкото продукти, любими на милиони хора по света, за което с чиста съвест може да се каже, че е наистина полезно за здравето. Кафето не просто ни помага да проясним съзнанието си и да увеличим енергията си, но осигурява на тялото ни по-здравословни антиоксиданти от десетки други храни и напитки.
Защо са ни нужди антиоксидантите? В днешни дни клетките ни са изложени най-различни вредни въздействия от околната среда. Освен това когато сме в стрес нашето тяло само образува токсини. А когато те атакуват клетките, се образуват свободни радикали. Иначе казано свободните радикали са увредени наши собствени клетки. Всеки свободен радикал се опитва да се самосъхрани, увреждайки другите клетки и създавайки себеподобни, които ни разболяват и състаряват. А как можем да спрем процеса? Точно тук на сцената излизат антиоксидантите. Те могат да „поправят“ свободния радикал, без да увредят него или останалите клетки. Във всеки свободен радикал липсва по един електрон. Антиоксидантите заместват този липсващ електрон и преустановяват порочния цикъл на създаване на нови свободни радикали. Антиоксидантите могат да възстановяват свободните радикали обратно до здрави клетки.
Според Джо А. Винсън, професор по химия от Университета в Песнилвания, САЩ, хората получават най-много антиоксиданти от кафето. Той и екипът му са изследвали количествата антиоксиданти, които американците поемат от над 100 храни, сред които кафе, чай, какао, зеленчуци, плодове, ядки, подправки, масла и други. Кафето е безспорният първенец, следван от бананите, сухия боб и царевицата.
Класация на престижното медицинско списание American Journal of Clinical Nutrition (AJCN) нарежда кафето сред шестте най-известни храни и продукти, съдържащи антиоксиданти. В чаша кафе се крият рекордните 200 мг (на 100 мл) полифеноли. За сравнение в зеления чай количеството е 115 мг на 100 мл, а в плодовия сок то е едва 34 мг на100 мл.
Антиоксидантите в кафето са известни като полифеноли. В тялото те се освобождават от стомашните сокове.
Науката вече е доказала, че кафето ни пази от болести и намалява риска от много заболявания. За други все още се предполага, но се очаква изследванията да докажат, че кофеиновата напитка също действа благотворно при профилактиката им.
Лекарите са изчислили, че хората, които пият минимум 1-2 чаши кафе на ден намаляват риска от рак на черния дроб наполовина в сравнение с неконсумиращите. Редовното пиене на кафе е свързано и с 36% намаляване на риска от рак на устната кухина и фаринкса, твърди проучване. Разбира се, твърде големите количества кафе – заради кофеина – могат да предизвикат нервност, затова експертите препоръчват разумната му употреба. Препоръчителното количество е от 2 до 4 чаши на ден.
Изследователи от Харвард пък доказаха, че кафето намалява риска от развитие на диабет тип 2. Ползата от антиоксидантите за сърдечносъдовите заболявания също отдавна е безспорна.
А кои кафета са най-богати на антиоксиданти? Засега проучванията сочат, че в умерено изпечените зърна се съдържат повече антиоксиданти от силно препечените.
Зеленото кафе съдържа естествения антиоксидант хлорогенова киселина, притежаваща противовирусни и антибактериални свойства. До 90% от тази киселина се губят при изпичането на кафеените зърна, но в същото време при нагряването се образуват други ценни антиоксиданти, които се разпадат значително по-бавно от естествените в зеленото кафе.
За да се насладите обаче максимално на вкуса, аромата и здравословните ползи от кафето – изберете кафе от сорта Арабика.
VINOIDRUGI ви препоръчва перфектния вкус на Perfero Caffe, резултат от уникалната селекция от най-качествени сортове от Бразилия, Колумбия, Санто Доминго, Кения и Индия, направена от двама от най-добрите италиански експерти в областта на еспресото. 100% арабика, олицетворение на това, което наричаме истинско италианско еспресо – силно, аромантно, с неповторим продължителен вкус.









